Έτοιμη η μπαταρία που φορτίζει από το 10-80% σε 10 λεπτά

Η Polestar, σε συνεργασία με την εταιρεία κατασκευής μπαταριών ταχείας φόρτισης StoreDot παρουσίασαν πριν από μερικές μέρες τη τεχνολογία Extreme Fast Charging (XFC). Δίνοντας στη μπαταρία ενός πρωτότυπου Polestar 5 320 km σε 10 λεπτά. Τόσο χρειάστηκε για να φτάσει από το 10-80%.

Όπως ισχυρίζεται η εταιρεία «αυτή είναι πρώτη τόσο γρήγορη φόρτιση που πραγματοποιείται σε μία εγκαταστημένη μπαταρία που βρίσκεται σε ένα πλήρως λειτουργικό αυτοκίνητο». Μιλώντας για το αυτοκίνητο, στο πρωτότυπο του Polestar 5, βρίσκουμε μια μπαταρία χωρητικότητας 77 kWh, η οποία όμως έχει τη δυνατότητα να αυξήσει τη χωρητικότητά της στις 100 kWh. Και όλα αυτά, τη στιγμή που μπορεί να φτάσει από το 10-80% σε 10 λεπτά, έχοντας κερδίσει 320 km.

Η τεχνολογία XFC για την μπαταρία, χρησιμοποιεί κυψέλες με πυρίτιο, με την ενεργειακή τους πυκνότητα να προσομοιάζει με αυτή των κυψελών NMC τελευταίας τεχνολογίας

Store Dot Battery

Σε δηλώσεις του, ο Thomas Ingenlath, CEO της Polestar είπε: «Ο χρόνος είναι μια από τις μεγαλύτερες πολυτέλειες της ζωής και ως κατασκευαστής πολυτελών EV υψηλών επιδόσεων, πρέπει να κάνουμε το επόμενο βήμα για να αντιμετωπίσουμε ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια στην ιδιοκτησία ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Με αυτή τη νέα τεχνολογία, σε μεγαλύτερα ταξίδια, όταν οι οδηγοί σταματούν, θα μπορούν να αφιερώνουν λιγότερο χρόνο στη φόρτιση έτσι ώστε να επιστρέφουν στο δρόμο γρηγορότερα. Στην πραγματικότητα, αυτός ο χρόνος στάσης θα μοιάζει περισσότερο με αυτό που βιώνουν με ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο σήμερα».

Η τεχνολογία XFC χρησιμοποιεί κυψέλες με πυρίτιο, με την ενεργειακή τους πυκνότητα να προσομοιάζει με αυτή των κυψελών NMC τελευταίας τεχνολογίας. Βάσει των λεγομένων της εταιρείας, οι μονάδες της μπαταρίας ενσωματώνουν τεχνολογίες που βελτιώνουν τις δυνατότητες του συσσωρευτή και ως εκ τούτου δεν απαιτούνται εξειδικευμένα συστήματα ψύξης στο αυτοκίνητο.

Polestar 5-Store Dot Battery

Σε αυτό το σημείο, αξίζει να αναφέρουμε πως η τεχνολογία XFC της StoreDot είναι συμβατή με τις σημερινές υποδομές ταχείας φόρτισης DC. Το πρόβλημα όμως είναι, όπως θα διαβάσατε και χθες, το γεγονός ότι o αριθμός των σταθμών φόρτισης κάθε άλλο παρά επαρκής είναι.

 

Πηγή: www.drive.gr